|
მოსწავლეები ინტეგრირებულ(მათემატიკა,
ისტორია, ქართული, ისტორია) გაკვეთილზე გაიგებენ, თუ რას ნიშნავს ოქროს კვეთა და გაიხსენებენ
სიმეტრიის სახეებს. გაარკვევენ , რა და ვინ დაუდო საფუძველი ამ საკითხს და როგორ
განვითარდა, ჯგუფებად განაწილდებიან, ყველა საგნის პედაგოგს ეყოლება თავისი ფოკუს ჯგუფი და მიზანმიმართულად
იმუშავებს საგანთან დაკავშირებულ საკითხზე.მოამზადებენ სლაიდ-შოუსა და ვიდეო
რგოლებს . წარმოადგენენ პროექტის პრეზენტაციას დანარჩენი ჯგუფებისა და მოწვეული
სტუმრების თანდასწრებით.
|
|
|
●
იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა
წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
●
სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
●
საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის
მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
●
პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.
● ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად
და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
●
ტექნოლოგიის გამოყენება, როგორც ინფორმაციის კვლევის,
ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალების. ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა
და გამოყენების ეთიკური/იურიდიული საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა.
●
ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობა;
●
მოსაზრებებისა და გადაწყვეტილებების საჭიროებისამებრ
დაბალანსება სხვადასხვა ჯგუფთან ერთობლივი მუშაობისას;
●
კულტურული განსხვავებების გათვალისწინება და სხვადასხვა
პერსპექტივის გამოყენება შემოქმედებითობისა და მუშაობის ხარისხის ამაღლების მიზნით.
●
ერთიანობისა და ეთიკური ქცევის დემონსტრირება;
●
მოსწავლეები განავითარებენ
კვლევის, თანამშრომლობისა,კრეატიული აზროვნებისა და შეფასების უნარებს.
●
ინაწილებენ თემებს,
გეგმავენ აქტივობებს, ინაწილებენ პასუხისმგებლობას, სხვადასხვა საგნის ინტეგრირების
საშუალებით იკვლევენ და წარმოადგენენ პრეზენტაციის სახით. აფასებენ ერთმანეთის ნამუშევრებს
და ახდენენ თვითშეფასებას.
|
|
სასწავლო პროცედურები:
დიდი ხანია ვფიქრობდი, რომ მომეძებნა ისეთი თემა ,რომელიც გააერთიანებდა
რამდენიმე საგანს და საშუალებას მომცემდა,რომ
ინტეგრირებული პროექტი განგვერხორციელებინა.ეს აზრი გავუზიარე
მათემატიკის პედაგოგს,ნანა ბუჯიაშვილს, რამდენიმე ხნის შემდეგ ,მან შემომთავაზა
თემა „ოქროს კვეთა“.დავიწყეთ ამ თემის
დამუშავება, მივხვდით, რომ შეძლებოდა კიდევ რამდენიმე საგნის ინტეგრაცია.
კონკრეტულად, ისტორიისა და ბიოლოგიის. ასე
დავიწყეთ პროექტზე მუშაობა.
- შევადგინეთ
სამუშაო გეგმა;
- გადავინაწილეთ ფუნქციები;
- დავწერეთ გაკვეთილისა
და პროექტის გეგმები;
- განვსაზღვრეთ
მიზნები და ამოცანები;
- დავადგინეთ
ვადები.(ერთი თვე)
- ჩავატარეთ
ინტეგრირებული გაკვეთილი და მივეცით მაგალით, თუ როგორ უნდა ემუშავათ
ბავშვებს.
პირველი კვირა-
ჩავატრეთ ინტეგრირებული გაკვეთილი. მათემატიკის პედაგოგმა გამოიყენა მეთოდი გონებრივი
იერიში დადასვა კითხვა : როგორ ფიქრობთ ,რას ნისნავს სიტყვები ოქროს კვეთა?. იყო
მრავალფეროვანი პასუხი. შემდეგ კი
აუხსნა მოსწავლეებს თუ
სინამდვილეში რას ნიშნავდა ოქროს კვეთა, განიხილა მონაკვეთის გაყოფა ოქროს კვეთით,
შემოიტანა აღნიშვნები და გამოვკვეთა პროპორცია. შემდეგ დაფასთან გამოიყვანა მოსწავლე, რომელმაც იპოვა
პროპორციის უცნობი წევრი-ოქროს რიცხვი, გამოკვეთა ფორმულა. შემდეგ ჩაერთო გაკვეთილში ქართულის
პედაგოგი, მან მოსწავლის დახმარებით , დაანახა ყველას , თუ როგორ დაიყოფა მარცვლები ლექსში ოქროს კვეთის მიხედვით. შემდეგი იყო ბიოლოგიის პედაგოგი,
რომელმაც თვალსაჩინოების გამოყენებით აუხსნა , თუ რა სახის მაგალითები არსებობს ოქროს კვეთით
დაყოფილი. ისტორიის პედაგომა აჩვენა მოსწავლეებს , რომ ყველა ნაგებობაში,
გასათვალისწინებელია ოქროს კვეთის პრინციპები. პედაგოგებმა გაახსენეს
მოსწავლეებს, წინა კლასში ნასწავლი საკითხი - სიმეტრია, მისი
საახეები.მოსწავლეებთან ერთად მოიყვანეს სიმეტრიის მაგალითები .გაკვეთილის ბოლოს გამოყვეს ოთხი ჯგუფი (მათემატიკის, ქართულის,
ისტორიისა და ბიოლოგიის) თემატურად გადაანაწილეს სამუშაო მასალა დამიუთითეს დრო პრეზენტაციის
დრო.
მეორე-მესამე კვირა--ყველა პედაგოგმართავ სამუშაო შეხვედრებს თავის
ჯგუფთან.
მეოთხე კვირა -
მოსწავლეებმა მოიძიეს მასალები ინტერნეტსა და წიგნებში. მოამზადებეს
სლაიდები PowerPoint და ვიდეო მასალები
(move maker). მომზადებული პრეზენტაციები წარმოდგინეს სკოლის
ადმინისტრაციის, პედაგოგებისა და 11კლასიის მოსწავლეების თანდასწრებით. მოსწავლეებმა შეავსეს თვითშეფასების
სქემები. გდავწყვიტეთ ჩვენი მომზადებული მასალა გამოგვეყენებინა და
შეგვექმნა ბლოგი, რომ ჩვენი
თანატოლებისთვისა და მომავალი თაობისთვის
თვალსაჩინო ყოფილიყო .
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий